Wednesday, January 12, 2011

Oh My Godness...


masuk hari ini dah 9hari aku menjalani hidup sebagai seorang pekerja yang gaji nya bertaraf RM200 

SEBULAN.. hehe.. amacam? tak leh ikot kan? biasa korang kerja sebulan dapat la RM800 kan.. tapi aku 

tak.. aku ni bukan pekerja sebenarnya.. aku cuma pelajar yang mengambil praktikal kat kilang tu.. hehe.. so 

far so okay la kilang tu.. takde pressure sangat mcm kilang2 lain.. bebas.. time ade projek,henjut betul2.. dah 

siap baru relax.. alah.. kalau boss takde dah bleh dok memulau.. tidur ke.. jalan2 crystal bay ke.. 1st day aku 

macam orang skema.. wat2 baik.. siot lah.. tapi yg best nye tu 2nd day aku dah kena ikut brader tu g anta 

barang kat jelebu.. best.. naik triton.. hehe..

sekarang tengah running2 nak buat mesin dodol & mesin buang sabut kelapa.. bunyi macam melawakkn.. 

actually.. MEMANG MELAWAKKAN.. ;p

tapi yg pelik nya kilang tu ada plak mesin lathe,mesin milling.. pelik2 je kan.. ape2 pon korang dtg je la lawat2  

aku kat kilang tu..boss aku xde nak marah nye.. datang ckp nak jumpa taiko..sebut nama aku 3kali..haha

kebanyakkan la... aku praktikal ctu banyak berjalan2 dari running mesin.. haha.. aku malas lah nak running 

mesin sangat.. klu aku running,mmg nonstop punye aku bagi kan..silap2 tak makan,tak minum,tak rehat.. tak 

bleh ar cmtu kan.. stakat ni semua nya ok.. td pon aku ikot g hantar barang kat pagoh,JB.. best la aku kan.. 

keje banyak merunner je.. mesin tak sentuh pon.. bany je banyak main mesin.. kesiann....... ;p

apa2 pun lepas ni mintak2 la aku ade rezeki nak further study aku.. klu tak,tak kan aku nak cari makan 

dengan sijil kemahiran aku je kot.. xbleh2.. mati aku.. nak cari duit takkan nak menyengkek OTI je.. mampus 

r cmtu..

harap2 la lepas praktikal ni mak bapak aku ade la rezeki untuk aku further study.. amin..




for the last,aku rindu gila dekat awek aku..dah lama tak jumpa ni..mlm ni tiba2 rasa touching semacam je..haha..
i love lah sayang (if u read this lah..)

okay lah..semak je otak aku nak pikir ayat..

salam sejahtera dari saya pekerja MICRO ZASS.. hahaha

No comments:

Post a Comment